Monday, January 11, 2010

Flower...~

Flower...You're so beautiful..I mean it..Even a celestial maiden would look so pale without you..She puts you high..On her curly hair near to her right ear..If you smell so pleasant..no doubt that she would probably pluck you and yours to make her just own crown..And she would be so proud because you made her become prettier..

Flower...Only a truly flower may compete you completely..Not because of the bright or bloom or striking color you have..But because of the delay to tilt..Let see how long you can survive..

Flower...How Allah loves you much..until He wrote about you in Al-Hijr: 22, as a reference in regard to flora science..

"And We send the fecundating winds, then cause the rain to descend from the sky, therewith providing you with water (in abundance), though ye are not the guardians of its stores."

Dan Kami meniup angin untuk mengahwinkan (tumbuh-tumbuhan, atau pembawa awan), lalu Kami turunkan air dari langit dan Kami memberi kamu minum dengannya dan bukanlah kamu yang menyimpannya.

.......Di dalam sekuntum bunga, ada beberapa tangkai sari bunga yang sangat halus seperti benang. Di hujungnya ada kotak yang berisi tepung sari bunga yang halus. Selain dari itu, ada juga setangkai sari yang agak kasar dari yang lain. Ia tidak mempunyai kotak tepung, melainkan di hujungnya seperti tapak bulat yang bergetah. Apabila kupu-kupu, kumbang atau lebah datang ke bunga itu hendak mengambil madu yang manis dari dalamnya, lalu ia hinggap, sedang kakinya merayap ke sana sini, sehingga terbuka kotak tepung sari itu, lalu melekat tepung itu di bulu-bulu pada kakinya.

Kemudian ia terbang dan hinggap ke bunga yang lain. Di situ pun, kakinya merayap juga, sehingga ia terpijak tapak bulat yang bergetah itu, lalu melekat di situ beberapa butir di antara tepung sari itu. Maka, di situlah butir yang amat halus itu segera hidup menerbitkan tunas, lalu ia tumbuh melalui tangkai sari itu, mengejar kepada salah satu benih (biji) di pangkal bunga itu. Setiap benih yang dimasuki tunas tepung sari itu, hidup menjadi biji. Kemudian bertambah besar, akhirnya masak. Biji buah yang masak itu, jika diletakkan di tanah yang subur, ia menjadi tumbuh-tumbuhan yang baru (anak) yang sebangsa dengannya. Begitulah caranya percambahan (perkahwinan) jantan dan betina tumbuhan, sehingga ia menghasilkan anak.

Flower...What a beautiful story..At least, I know that you're not going to get extinct..Because Allah has planned the best for you..

Flower...Maybe people out there can buy you with money but you've to know that you still have your own price..The price that nobody could replace you with..You're the one who colors the earth paradise..You're the one who shows that you're also a living being..You're the one who proves your uniqueness..You're the one who always share the genuine aroma so that people can benefit relaxation..And, many..

Flower...You've brighten the day..May I say that you represent good Muslimah in this world?

:)

~ Seindah-indah hiasan dunia adalah wanita-wanita solehah ~

No comments:

Post a Comment