Saturday, September 4, 2010

Fitrah..~

Indahnya cinta bila saling...


Tetapi, mungkin hakikatnya...


Mungkin aku ada kesilapan...


Mungkin juga aku perlu bersabar...


‎"Dan jika kamu takut tidak akan dapat berlaku adil (bilah menikah) anak-anak yatim, maka nikahilah wanita-wanita (lain) yang kamu senangi, dua, tiga atau empat. Tetapi jika kamu takut tidak dapat berlaku adil, maka seorang sajalah, atau hamba sahaya yang kamu miliki. Yang demikian itulah yang lebih memungkinkan kamu terhindar dari berlaku sewenang-wenangnya." [Surah An-Nisaa’ ayat 3]

Dia kata..

Cinta itu suci..Ibarat kain putih yang menanti untuk dicorakkan..Hasilnya menawan hati disulami pelbagai warna dan menjadi kenangan terindah untuk dikongsi bersama..

Aku pilih dia kerana aku yakin dia yg terbaik...bkn terbaik dalam segala hal,tp paling terbaik pernah aku jumpa sepanjang perjalanan aku ni...semoga semuanya dapat disimpulkan menjadi satu ikatan yang sah...semoga diberkati oleh-Nya..AMEEN..

"Awk buat la pilihan awk, pilihan yg awk rs tepat..hadir sy di sisi awk hanya dgn niat utk memperisterikan awk..x ada niat yg lain.."
- .... (4 Sept 2010/ 17:09)

Bacaanku..

Ukuran bahagia ada kala tidak dapat diukur pada pandangan mata fizikal tetapi kepada hati yang merasainya.

Sumber: Habsah Dinin, Lengkapkan Diri Dengan Ilmu Sebelum Berkahwin (1klassified, Berita Harian/ 7 Aug 2010)

'Abdullah bin 'Abbas ra berkata, bahawa salah seorang berkata kepada Nabi saw, "Wahai Rasulullah, aku mempunyai anak yatim telah dipinang oleh lelaki kaya dan lelaki miskin. Kami menginginkan yang kaya sedangkan ia menyukai yang miskin". Rasulullah saw bersabda:

لم نر للمتحابين مثل النكاح

"Kami tidak melihat dua orang yang saling mencintai kecuali dengan pernikahan" (Hadis Riwayat Ibnu Majah, disahihkan oleh Syaikh Nasiruddin Al-Albani diSilsilah no 624)

- Sumber: Asyraf Dinie Bahari dari asyrafdinie.blogspot.com
Bercerita Tentang Cinta, Cinta Hakiki, Cinta Yang Diredhai, Cinta Di Bawah Naungan Ilahi


~ Andai itu yang tertulis, tiada sebab untuk berdalih..Maka, ya Allah, peliharalah.. ~

No comments:

Post a Comment